Лід
Лід (англ. lead, «вести», «привести», «приводити») — має кілька значень. Лід у продажах — потенційний клієнт, який може здійснити покупку. Лід у маркетингу — це контакти потенційного покупця, зацікавленого у певній пропозиції. Контакти користувача зазвичай одержують через різні форми на сайті, реєстрацію, e-mail розсилки, онлайн анкети тощо.
Види лідів
За ступенем зацікавленості у товарі чи послузі ліди бувають:
- Цільові. Є потреба у товарах чи послугах компанії, підходить ціновий сегмент, наявність бажання та фінансової можливості для укладання угоди у найближчий період часу.
- Нецільові. Спочатку не зацікавлені у придбанні товарів чи послуг компанії. Нецільові ліди не потрібно виключати, якщо вони ще можуть перейти в категорію цільових.
За ступенем готовності придбати товар чи послугу, виділяють три види лідів:
- Холодні ліди — люди, які поки що не знають нічого про товар чи послугу, не мають розуміння, що продукт їм потрібен.
- Теплі ліди — потенційно зацікавлені в продукті, але з якихось причин сумніваються або вибирають між кількома варіантами.
- Гарячі ліди — ті, хто готовий купити прямо зараз (вони знають, що хочуть придбати).
Як отримати ліди
Найбільш ефективні способи залучення лідів (лідогенерації):
- SEO сайту. Один із найефективніших способів отримання лідів.
- Вебінари або різні онлайн події. Вебінари вважаються дуже ефективними у лід-менеджменті інфопродуктів.
- Соціальні мережі. Платформи надають багатий вибір інструментів для просування.
- Блог. Унікальний та корисний контент допоможе залучити більше відвідувачів, які можуть стати потенційними клієнтами.
- Реклама та розсилки. Електронні розсилки та інші інструменти ремаркетингу дозволяють прискорити перехід ліда від маркетологів до продажників.