Чат-бот
Чат-бот (англ. chatbot) — це програма, яка імітує живе спілкування з користувачем та налаштована на автоматичне здійснення певних дій. Чат-боти використовують у соцмережах, месенджерах, мобільних додатках, на сайтах і т.д.
Чат-боти підтримують різні месенджери: Telegram, Viber, Whatsapp, Facebook Messenger, Skype, Wechat, Instagram.
Види чат-ботів
За алгоритмом роботи чат-боти ділять на:
- Примітивні — працюють за чіткими правилами, відповідають на певні запити користувачів за заздалегідь прописаним скриптом, обмежені у кількості відповідей.
- Саморозвиваючі — працюють на базі штучної нейронної мережі, боти аналізують розмову, можуть розуміти її суть і вести реалістичний діалог з користувачем, відповідають на різні запити.
За способом взаємодії з користувачем ділять на:
- Кнопковий — взаємодія з чат-ботом здійснюється за допомогою кнопок, яким присвоєно готові відповіді.
- Текстовий — підключений до бази знань та розпізнає ключові слова, які вводить користувач.
- Розумний — використовує штучний інтелект і машинне навчання, такі боти не мають заздалегідь підготовленого сценарію, вони самі формують відповіді.
За функціоналом ділять на:
- Комунікаційні — використовують тільки для спілкування (відповіді на питання, надання інформації про особливі пропозиції та знижки, підбір товарів чи послуг та багато іншого).
- Функціональні — надають можливість одразу виконувати конкретні дії, наприклад, переказ грошей на банківський рахунок, уточнення статусу замовлення за номером телефону.
Де використовують чат-ботів?
Чат-боти застосовують у різних сферах бізнесу, щоб покращити обслуговування клієнтів та їхню технічну підтримку.
- Ресторанний бізнес — для бронювання столиків, прийому замовлення, замовлення доставки їжі.
- Інтернет-магазини — для допомоги клієнтам: відповісти на запитання, оформити покупку, доставку, розплатитися, сповістити про стан замовлення.
- Клініки — для розшифрування аналізів, запису на прийом, розсилки розкладу лікарів, оплати лікування онлайн.
- Страхування — для допомоги в укладанні договорів та оформленні заяви на виплату.
- Комунальна сфера — для повідомлень про зміну тарифів, аварії, приймання показань лічильників.
- HR-служби — для вирішення організаційних питань співробітників (скласти розклад, повідомити про зарплату, нагадати про свята та неробочі дні), підбору претендентів на вакансію.
Як створити чат-бота?
Для створення чат-ботів існує безліч сервісів-конструкторів, найпопулярніші з них: