CRM
CRM (англ. Customer Relationship Management, «управління взаємовідносинами з клієнтами») — це система, яка допомагає контролювати всі канали комунікацій з клієнтами, автоматизувати бізнес-процеси компанії та організувати ефективну роботу всередині компанії.
Навіщо використовувати CRM-систему
Єдина база CRM-систем даних дає можливість контролювати співпрацю на будь-якій стадії та приймати ефективні рішення для утримання або залучення нових клієнтів. Система значно спрощує роботу всіх відділів компанії, у центрі якої — клієнт, а не інтереси окремого взятого працівника.
CRM використовують для:
- зростання обсягу продажів;
- вдосконалення сервісу послуг;
- оптимізації бази клієнтів;
- підвищення ефективності роботи всіх відділів компанії.
Що може робити CRM-система
З основного:
- Залучати ліди (лід — це потенційний клієнт, який залишив контакти: оформив заявку, замовив дзвінок або вказав пошту у формі зворотного зв’язку).
- Обробляти ліди.
- Показувати етапи роботи з клієнтом.
- Аналізувати результати.
- Створювати воронку продажів.
- Вести документообіг.
Які завдання вирішує CRM-системи
- Збір контактів ваших лідів та покупців, інформацію про них, забезпечуючи до неї легкий доступ.
- Відстежувати комунікацію з клієнтами з усіх каналів зв’язку.
- Отримувати звіти з даними щодо ефективності обміну інформацією компанії з клієнтами.
- Автоматизація рутини — це основа будь-якої CRM-системи.
Які види CRM-систем
Існує кілька категорій CRM-систем:
- Операційні — автоматизує повсякденні рутинні завдання.
- Аналітичні — проводить аналіз накопиченої інформації в базах даних про клієнтів та створює стратегію продажів.
- Колективні — підвищує ефективність обміну інформацією між різними відділами вашої компанії.
Популярні CRM-системи
- для маркетингу:
- SendPulse
- Neaktor
- EnvyCRM
- для автоматизації продажів:
- Bitrix24
- Zendesk Sell
- Pipedrive
- для малого бізнесу:
- Fillin
- retailCRM
- KeepinCRM
- AmoCRM
- для соціальних мереж:
- Umnico
- SocialCRM
- для сфери нерухомості:
- HomeCRM
- YUcrm
- REALTSOFT