ЛЗУ
ЛЗУ (аббр. «Людино-зрозумілий УРЛ» або «Семантичний УРЛ», англ. friendly url) — адреса веб-сторінки, що коротко відображає її зміст, легко читається і зрозуміла для користувача. Наприклад, замість /index.php?cat=1&subcat=12&id=1123 буде /notebooks/apple/apple-macbook-air-136/.
Використання ЛЗУ добре впливає на пошукове просування сайту, оскільки часто у ньому використовують ключові слова.
Складання семантичної адреси веб-сторінки
Ниже приведены основные рекомендации по использованию человекопонятных УРЛ.
- Для складання ЛЗУ Google рекомендує застосовувати дефіси «-» і відмовитися від символів підкреслення «_».
- Використовуючи CMS, потрібно налаштувати її таким чином, щоб довжина ЧПУ складала не більше 60-80 символів (чим менше символів, тим краще). Наприклад, в інтернет-магазині, коли підкатегорії товару мають 4-5 рівень вкладеності, то правильніше відобразити в URL тільки останню підкатегорію або першу і останню для скорочення довжини ЛЗУ.
- Генеруйте максимально прості URL-адреси. При використанні занадто складних URL, особливо, які включають кілька параметрів, можуть перешкоджати роботі сканерів, оскільки створюється дуже велика кількість URL, які вказують на один і той же або схожий вміст на веб-сайті.
- Не використовуйте пробіли при складанні ЛЗУ. Краще замінити пробіли на дефіси «-».
- Латинські ЛЗУ корисно використовувати для позначень рубрик (категорій) та статичних сторінок. Звично використовувати /services/ замість /uslugi/ або /news/ замість /novosti/. Транслітерацію краще застосовувати для назв статей.
- При складанні URL не потрібно використовувати символьні змінні: !»№;%:?*(){}[]^&#.
Для складання ЛЗУ статей рекомендуємо використовувати онлайн інструмент автоматичної транслітерації з кирилиці на латиницю (з російської на англійську або з української на англійську)